Područje logistike i transporta se konstatno razvija jer sve više kompanija u svetu koristi mobilnu tehnologiju u svom poslovanju. SMS komunikacija obezbeđuje ažuriranje informacija u realnom vremenu što značajno unapređuje odnos sa klijentima, odnosno standard usluge, kao i internu komunikaciju.
SMS poruke predstavljaju izuzetno vredan alat za komunikaciju. Kratke su i brze, nema kašnjenja kod slanja i isporuke. Zbog toga su vrlo pogodne za kompanije koje se bave transportom i logistikom, gde su tačnost i jasnoća na prvom mestu.
Postoji nekoliko načina na koje se SMS poruke mogu primeniti u logistici i transportu:
SMS obaveštenje
Najčešći vid je SMS obaveštenje o isporuci, koje kompanije koriste kako bi klijente obavestili kada i gde je paket isporučen (ili kada se može očekivati). Od naročitog je značaja kada dođe do neplaniranih situacija, poput kašnjenja.
SMS podsetnik
Vrlo efikasan i direktan način da se klijentima pošalje podsetnik za plaćanje fakture.
SMS reklama
Kompanije često koriste SMS marketing za promociju i jačanje brenda firme, slanjem poruka sa informacijama o novim uslugama, proizvodima, specijalnim akcijama i popustima.
TAXI službe koriste SMS poruke kako bi klijenta obavestile da je vozilo stiglo na traženu adresu. Osim toga pogodne su i za slanje promotivnog sadržaja, poput sezonskih akcija ili popusta. Na taj način nagrađuju lojanost stalnih mušterija, unapređuju kvalitet usluge i jačaju brend. “Praznična vikend akcija. Rezervišite taksi i ostvarite 10% popusta na narednu vožnju”. |
Glavni benefiti primene SMS poruka u logistici i transportu:
Smanjen obim poziva ka klijentima ili vozačima, čime se direktno smanjuju traškovi poslovanja.
Podsetnici, obaveštenja, kuponi i drugi vidovi važnih informacija mogu da se šalju celoj bazi korisnika odjednom, zahvaljujući bulk SMS servisu.
SMS poruka je direktnija od mejla, osim toga ima mnogo veću stopu otvorenosti - čak 90% poruka bude pročitano u roku od 3 minuta nakon prijema.
Svi imaju mobilne telefone, pa im je SMS komunikacija već dobro poznata, za razliku od nekih drugih kanala komunikacije.